Kurumsal Kimlik

 


Firmanın piyasada kendini tanımlama biçimine ve bu tanım altında kendini konumlandırmasına kurumsal kimlik denir. Firmanın çevresinde oluşturduğu imaj, yaptığı iş ve eylemler; kurumsal kimlik kavramı altında değerlendirilir. Bu nedenle, kurumsal kimliği zedeleyici, kurumsal kimlikle bağdaşmayan ve onu olumsuz yönde etkileyen eylemlerden kaçınmak gerekir. Bunun kurumsal kimliğe açık bir şekilde zarar vereceği muhakkaktır. Hem özel teşebbüse ait kuruluşlar hem de kamu kurumları, kurumsal kimlik kavramı kapsamında düşünülebilir.

Web tasarım, logo tasarımı, kartvizit tasarımı ve daha birçok tasarım unsuru, kurumsal kimlik tasarımı kavramı kapsamındadır. Kurumsal kimlik tasarımı, tümüyle kurumu yansıttığından mutlaka doğru ve düzgün bir planlama içinde üretilmeli ve o şekilde ortaya konulmalıdır. Firmanın veya kamu kurumlarının kurumsal kimlikleriyle çelişen tasarımlardan uzak durması gerekir.

Kurumsal Kimlik Fiyat Teklifi Nedir?

Kurumsal kimliğin ortaya konulması için çeşitli firmalardan kurumsal kimlik fiyat teklifi alınır ve bu firmalar arasından en uygun bulunandan kurumsal kimlik kavramı kapsamındaki tüm çalışmaları yapması istenir. Böylesi bir firma seçerken firmanın yaptığı işler, verdiği sözlerin arkasında durup durmadığı ve çevresindeki intibası son derece önemlidir.

Kurumsal kimlikle ilgili tüm faaliyetler, alanında profesyonel çalışan ve yaptığı her işe aynı özenle yaklaşan firmalara yaptırılmalıdır. Kurumla ilgili veriler, kuruma dair iş ve eylemler net biçimde yansıtılmalıdır ki ortaya doğru bir kurumsal kimlik tasarımı çıksın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bariyer Sistemleri Nedir?

Freze Nedir?

Aplik Nedir?